Charakterystyczną cechą wspólną silników gwiazdowych jest nieparzysta liczba cylindrów w każdej gwieździe, co ogranicza do minimum niewyrównoważenie silnika. Z tego samego względu w silniku gwiazdowym stosuje się odpowiednią kolejność zapłonów. Spośród silników rzędowych najszerzej są stosowane silniki jednorzędowe, stojące i wiszące. Na ogół są to silniki małych mocy, chłodzone powietrzem lub rzadziej cieczą. Silnik rzędowy zwykle ma nie więcej niż 6 cylindrów w jednym rzędzie, o czym decydują trudności skutecznego chłodzenia powietrzem długiego rzędu cylindrów oraz względy wytrzymałościowe. Dlatego silniki o dużej mocy konstruowane są jako dwurzędowe, tzw. widlaste stojące lub widlaste wiszące czy też płaskie, tzw. bokser. Spośród silników dwurzędowych najbardziej rozpowszechnione są widlaste silniki średnich i dużych mocy, przeważnie chłodzone cieczą. Szeroko stosowane są również płaskie silniki dwurzędowe (silniki bokser) chłodzone powietrzem. Silniki płaskie odznaczają się zwartą budową, małym oporem czołowym i stosunkowo łatwo mogą być chłodzone powietrzem. Dotyczy to np. silników samolotów sportowych i dyspozycyjnych, o mocach 75…225 kW, chłodzonych powietrzem.
Silnik gwiazdowy
Nasza ankieta:
Loading ...
Kategorie
Komentarze:
- trener personalny wrocław8 lat ago"Czy posiadacie podobne strony internetowe?"
- osobisty trener w warszawie8 lat ago"Trochę błędów znajduje się na tej stronie."
- trener personalny kurs we wrocławiu8 lat ago"Jeszcze więcej takich wpisów!"
Polecamy:
-
-
-
-
-
Nauczyciele wychowania
Posted in: Sport -
Rowery merida Kraków
Posted in: Sport -
Budowa pyska ryb
Posted in: Sport
-
-
Jeden komentarz
wypożyczalnia i serwis sprzętu nurkowego
sobota, 6 sierpnia, 2016 at 23:27Bardzo interesujący blog 🙂