Stopy żelaza z węglem (do 2%), mogą zawierać różnorodne uszlachetniające dodatki stopowe. W budowie samolotów na elementy niezbyt silnie obciążone używa się stali o małej zawartości węgla. Odznacza się ona stosunkowo niską wytrzymałością 390…585 MN/m2 (40.?60 kG/mm2), ale dużą plastycznością i daje się łatwo spawać. Wykonuje się z niej elementy blaszane oraz nity. Z lepszych gatunków stali węglowej, odznaczających się łatwością obróbki mechanicznej, wykonuje się śruby, sworznie, nakrętki itp. Na detale i elementy silnie i bardzo silnie obciążone, jak okucia nośne dźwigarów, węzły podwozia, odpowiedzialne śruby, sworznie itp., stosuje się stale stopowe z dodatkiem chromu, niklu, molibdenu i innych składników. Takie zalety stali, jak wysoka plastyczność, dobra spawalność i stosunkowo łatwa obróbka mechaniczna, umożliwiają stosowanie różnorodnych procesów technologicznych przy wytwarzaniu elementów. Możliwość łatwej zmiany właściwości mechanicznych (za pomocą obróbki cieplnej) ułatwia stosowanie tego materiału na elementy o bardzo zróżnicowanych kształtach i obciążeniach zewnętrznych, przy czym dzięki dużej wytrzymałości doraźnej, wynoszącej 1960 MN/ni2 (200 kG/ /mm2), masa konstrukcji jest stosunkowo mała. Wzrasta stosowanie stali na różne elementy (np. pokrycia) w samolotach naddźwiękowych ze względu na jej większą ? w porównaniu z duralem ? odporność na wysokie temperatury.
Stale
Nasza ankieta:
Loading ...
Kategorie
Komentarze:
- trener personalny wrocław8 lat ago"Czy posiadacie podobne strony internetowe?"
- osobisty trener w warszawie8 lat ago"Trochę błędów znajduje się na tej stronie."
- trener personalny kurs we wrocławiu8 lat ago"Jeszcze więcej takich wpisów!"
Jeden komentarz
sprzęt do jazdy konnej
sobota, 6 sierpnia, 2016 at 23:27Czekam na podobne teksty na stronie.