Jak wybrać rower miejski?

Jak wybrać rower miejski?
0 votes, 0.00 avg. rating (0% score)

Gdy mamy do czynienia ze sprzętem droższym, który miałbym nam służyć na lata zawsze powstaje pytanie: jak wybrać najlepszy rower? Oczywiście, kiedy chodzi o rowery miejskie trudno wskazać jednoznaczny wybór, bowiem każdy ma swoje indywidualne potrzeby. Jest jednak kilka elementów, na które z pewnością powinieneś zwrócić uwagę.
Sklep – gdzie kupować rower?

Podstawową zasadą jest niekupowanie w hipermarketach i wszelkich podobnych przybytkach, gdzie rowery w „super cenach” stoją obok majonezu. W rzadkich przypadkach można trafić na sprzęt dobrej jakości, ale generalnie trafiają tam rowery wykonane ze stali i plastiku. Innymi słowy ważą jak mały fiat i równie często się psują. Zakupy najlepiej dokonywać w samodzielnych serwisach, ewentualnie w sklepach należących do sieci sportowych. Jak poznać dobry sklep? Sprzedawca jest kompetentny, odpowiada na zadane pytania i wątpliwości – stara się dopasować rower do potrzeb użytkownika, a nie „wcisnąć” najdroższy sprzęt. Dlatego najlepiej kupować w sklepach z lokalnymi serwisami, gdzie sprzedawcy potrafią także naprawiać. Przed przystąpieniem do zakupów określ w jakim celu kupujesz rower. W naszym przypadku są to rowery miejskie, a więc służące głównie do poruszania się po nim (ale dające ci możliwość okazjonalnych wypadów poza miasto), to szukaj sprzętu w niższej klasie cenowej (ok. 700-1500).
Strona techniczna – na co zwrócić uwagę?

Pierwsze na co powinieneś zwrócić uwagę to rama. Najlepszym sposobem by dokładnie wymierzyć ramę jest po prostu stanąć „okrakiem”. Pomiędzy krokiem a ramą powinna pozostać przestrzeń około 5 cm (przedział 2-7 cm). Optymalną wysokość ramy można również zmierzyć (np. przy zakupach online) poprzez sprawdzenie wymiarów wewnętrznej części nogi. Od tak uzyskanego pomiaru odejmujemy ok. 35 cm (przedział 33-38).

W zależności od warunków, w których będziemy się poruszać potrzebujemy różnych opon. Nie liczy jednak rozmiar (tu przeważnie 28 cali), ale przede wszystkim typ ogumienia. Bieżnik głęboki przeznaczony jest do dróg wymagających lepszej przyczepności (np. błoto, polne), zaś gładki z rowkami odprowadzającymi wodę na asfalt. W warunkach miejskich potrzebne są równie dobre hamulce, koniecznie zainwestuj klasę co najmniej V-brake, które zapewniają bezpieczeństwo, przy dość niskiej cenie.

Mniejsze znaczenie mają przerzutki i amortyzatory – oczywiście, także na nich nie powinniśmy zanadto oszczędzać. Przerzutki mają są kluczowe przy dużych różnicach wysokości terenu – np. miejscowości górskie. Rowery miejskie raczej po takich obszarach się nie poruszają. Amortyzatory również powinny być dobierane indywidualnie – zalecanym rozwiązaniem jest zastosowanie tylko z przodu.

Inne artykuły:

About the author /


Related Articles

Fitness:

  • Wygodne fotele gamingowe Jak grać na komputerze? Czego potrzebuje każdy profesjonalny gamer? Co pozwoli zachować poprawną postawę przed komputerem. Odpowiedź na te …cały artykuł...
  • Ryszard Zub Ryszard Zub to jedne z naszych czołowych szermierzy szablistów. Jego wielkim atutem stała się leworęczność, dzięki której stwarzał swoim …cały artykuł...
  • Kazimierz Zimny Zdumiewał nawet samo grono lekarskie, ponieważ miał płaskostopie, ale nie zaszkodziło mu to był biegaczem. I to jak doskonałym biegaczem! Miał …cały artykuł...
  • Marian Zieliński Marian Zieliński był jednym z naszych najwybitniejszych sztangistów. Przez całą karierę sportową zdobywał bardzo wiele tytułów w Polsce oraz na …cały artykuł...
  • Józef Zapędzki W momencie wybuchu drugiej wojny światowej miał Zapędzki dopiero 10 lat, można sobie zatem wyobrazić, jak ciężkie było jego dzieciństwo. Po …cały artykuł...
  • Antoni Zajkowski Antoni Zajkowski ze sportem zaczął mieć do czynienia w białostockiej Jagiellonii, jednakże dopiero podczas studiów w stołecznej AWF zaczął …cały artykuł...